Home test 1.0

Welkom!

Hartelijk welkom! Wat leuk dat u onze website bezoekt. Stichting De Gele Vlieger is door een aantal adoptiemoeders van Chinese kinderen opgericht. Het doel van de stichting is het ondersteunen van organisaties die zich inzetten voor kinderwelzijn in China. We richten ons eerst op het foster home BaiHua Kids. Dit foster home wordt geleid door Jet uit Nederland.

Kind van de maand: Owen

Elke maand besteden we speciale aandacht aan een van de kinderen die je kan sponsoren.
Deze maand is dat Owen. Owen is te vroeg geboren met een veel te laag gewicht. Hij heeft een misvormde schedel en vermoed wordt dat hij doof en blind is. Als gevolg daarvan heeft hij een flinke ontwikkelingsachterstand. Owen is nu één jaar oud, maar hij ziet eruit als een baby van drie maanden. Owen ligt momenteel in het ziekenhuis met een longontsteking. In een Chinees ziekenhuis gaan veel dingen anders dan in Nederland. Zo moet je voordat je kan worden opgenomen eerst langs de kassa om te betalen. Voor de opname van Owen moest er aanvankelijk 10.000 yuan (bijna 1400 euro) worden betaald, voor een verwachte opnameduur van drie dagen. Na de opname moest het foster home zelf ibuprofen naar het ziekenhuis brengen en later nog eens 16.000 yuan (bijna 2200 euro) bijstorten.
Voor Owen is het heel belangrijk dat hij in zijn foster home kan blijven. Omdat hij waarschijnlijk ook blind en doof is, is het extra belangrijk dat hij een vaste verzorgster heeft, die hem heel goed leert kennen, die hem knuffelt (wat hij zo fijn vindt) en die hem zoveel mogelijk dingen leert, zoals communiceren. In een kindertehuis is hier allemaal geen tijd voor. Door Owen te sponsoren draag je ertoe bij dat deze lieve baby in het foster home kan blijven, waar hij zich dankzij veel liefde en aandacht verder kan ontwikkelen.