Scholen

In actie

Betrek leerlingen bij kinderen ver weg! Laat hen in actie komen voor kansarme kinderen. Door Stichting De Gele Vlieger te steunen krijgen kinderen in China de kans op om te groeien in een stabiele liefdevolle omgeving, zodat zij een veilige basis hebben om zich te ontwikkelen. Door uw steun krijgen de kinderen in foster home Baihua kids de zorg, aandacht en liefde die nodig is voor een kind om zich te ontwikkelen en te hechten.

Een vrijwilliger van de stichting kan bij u op school een presentatie houden over de stichting en de kinderen enthousiasmeren.

Organiseer bijvoorbeeld een sponsorloop of een verkoping. Ook is het mogelijk om een postzegel/kaartenactie te houden. De postzegels worden speciaal voor de school gemaakt, waarbij u kunt kiezen voor afbeeldingen die kenmerken zijn voor het dorp of de stad waar u woont.
De postzegelactie wordt gedaan in samenwerking met projecthulp China.

Leskisten en workshops

Heeft u op school een project of themaweek over China? Er zijn verschillende leskisten en workshops beschikbaar. De Projecthulp China-leskisten en Workshops zijn mogelijk gemaakt met hulp van diverse vrijwilligers, die een pedagogisch didactische achtergrond hebben. De leskisten en workshops zijn dusdanig samengesteld, dat een "voor elk kind of volwassene wat wils" kist is ontstaan. Voorbeelden van kisten:
Chinese Kalligrafie,
Chinese Astrologie en
Chinees Nieuwjaar en drakendans
Chinese theeceremonie
en nog veel meer.

Als u een actie organiseert voor de stichting kunt u gratis gebruik maken van de leskisten.